I.S. ~ Not a girl, not quite a boy ~

Finished watching the Japanese melodrama “I.S.~ Otoko Demo Onna Demo Nai Sei” after being stuck on episode 6.

At first the drama sparked up my interest – just like how every other Japanese dramas with quirky and out-of-this-world plots do. Who ever said you cannot learn anything from watching dramas? Japanese dramas taught me a lot about the eccentricities and the realities of our society. It touches on sensitive subjects which are unspoken of, seemingly unrealistic and just plain preposterous at time. it makes you question the society that you live in right now. I guess everyone is familiar with that disease from ONE LITER OF TEARS. It really moved me so much and it taught me how to treasure my life and the people around me.

Same thing with I.S. The underlying matter here is the fact that people who deviate from the society’s definition of ‘normal’, are often shunned and humiliated. Even by their own friends and families. The only difference of the I.S. people from homosexuals or bisexuals is the fact that it wasn’t a CHOICE. They were born with this rare disease. They did not ask for it, they did not want it. But they accepted it.

The story was kinda draggy and too melodrama for me though. Even though it wasn’t that complicated at first. There were some unnecessary “overly dramatic” scenes. I guess I’m not used to watching such heartbreaking dramas anymore.

But as I continued watching it, this dude Irie Jingi – who played Hoshino’s (Fukuda Saki) childhood BFF and Miwako’s (Gouriki Ayame) relentless admirer — just made me look forward to every episode. He was such an adorable dork here. 😀 I couldn’t stop liking this guy’s personality. He accepted the fact that his bestfriend and his ‘girlfriend’ are both I.S. He was always cheerful, easygoing and seemingly stupid but he’s reliable and a real gentleman. ^^

The story’s twist came as a shock since I wasn’t really paying that much attention to that minor detail. ^^;; But it was great and it was very compelling.

Before, whenever I see girls dressing up in a boyish way or boys who look too pretty (if you dress them up as girls) the word that comes to my mind was “GAY or LESBO”. But NOW… I think about I.S.

I think what I learned here is the fact that people can be harshly judgmental. They see you wearing the wrong clothes at the wrong time and they judge you. They see you wearing simple & ordinary clothes and they judge you. They see you NOT wearing any clothes… and, well, of course, they’d judge you. LOL. Seriously, if everyone tries to live by the rules and follow the society’s standard, we’d all go jump off a cliff by now. -.-

Moving on, the thing about this drama is it showed how one disease or condition can make or break a relationship. It brings the family together but it can also break friendships (an other relationships) apart. It gives us courage but we start to lose hope at one point too.

I still like ONE LITER OF TEARS better, but this drama moved me… a bit. It was touching and it made me realize the importance of some things.

Not highly recommended, but if you want a ‘feel-good/sob-story’ drama, then this one’s for you.

Mastering multi-tasking.

I love multi-tasking. I think it’s a great way to get your job done and to exercise some brain cells as well. 😀

I normally multi-task at work by listening to music while doing my evaluations and browsing the Internet. ^^ Sometimes I even type my blog in between my evaluations and reports… or chat with my friends or download some movies…

So yeah. I multi-task. A LOT.

Nowadays, I’ve been ‘multi-watching’. haha. Definition: watching several TV shows and dramas at once. Okay, I don’t really watch them ALL TOGETHER. But I watch various shows and dramas in one day. For instance, I watch a movie, a Korean drama, a Japanese drama, a Filipino drama, a US drama, a US sitcom and a British drama all in one week. Oh, I also watch movies — with different languages: Korean, Japanese, Thai, English, Indian… 😀

So yeah, to summarize it. Here’s a list of what I’m watching, what I just finished watching recently and what I’m gonna watch in the near future.

Korean Drama:
1. Heartstrings (You’ve fallen for me) – 15 eps

I've fallen for this drama~~~

~ just finished this yesterday. 😀

2. Protect the boss – ongoing

Protect Jaejoong... errr... the BOSS ~ One of my favorites and the one I'm most looking forward to. It just cracked me up so much.

3. Princess Man – ongoing

The Korean Romeo and Juliet

~ great plot, love the actors, but the subbing team consists of TURTLES. Yeah, they’re kinda slow. So I only get to watch this on the weekends. 😦 It’s like a Joseon dynasty version of ROMEO AND JULIET. Just so you know. 😀

4. Scent of a woman – ongoing
~ not yet started but I religiously downloaded every episode up to now so I can marathon it sometime… in the near future 😄

5. Goong (Palace) – 24 episodes
~ It’s an old drama, yeah, I know. And I’ve seen it before, yes. But that was the time when Korean DVDsEnglish subtitles still sucks like hell. 😄 So I’m re-watching it. ^^

6. Spy Myungwol – ongoing
~ there’s too much drama in this drama. I’m only watching it for the love of Mun Eric. But now I am so lovin’ it coz of the other guy– Lee Jinwook ❤

7. Can’t Lose – will start LATER!!! ^___^
~ I am so gonna watch it! It has one of my fave rom-com actors, YOON SANGHYUN, in it PLUS Choi Jiwoo. The story is quite interesting and based on the trailer, it’ll be a riot rom-com. 😄

Japanese Drama:

8. IS ~ Otoko Demo Onna Demo Nai Sei ~ – ongoing
~ I don’t know (or like) anyone in this drama… Well, I’ve seen them in other dramas but I’m not a BIG fan. I was just so interested in the plot. An “intersexual” huh? It’s my first time watching this sort of drama. 🙂

9. Ikemen desu ne ~ ongoing

Perfect Cast~

~ The remake of the Korean drama He’s Beautiful is so much better than what I expected. One of the best remakes ever. Shu-san really channels Shinwoo-hyung in the Korean version~

10. Ouran High Host Club ~ ongoing

Yosuke is just HILARIOUS.

~ live action of the highly popular animation about a girl who disguised as a guy to get into the school’s host club. The boring and ‘duh’ moments is totally forgiven thanks to Yusuke Yamamoto‘s hilariously animated acting. 😄

11. Hanazakari no Kimitachi e ~ ongoing

It's a good remake. So haters to the LEFT. 😄

~ another remake. It’s a good remake as well. I mean, it’s NOT THAT BAD as some people might think. I really like the actor who plays Ikuta Toma‘s former character — Nakatsu. The guy is ALMOST as hilarious and insane as Toma. 😀 PLUS, there are lots of new hotties to look out for in this drama.

12. Trouble man – 12 episodes
~ I just randomly saw this drama and decided I like the story. It’s sort of a mystery-suspense drama starring Shige of Kattun 😀

13. Triangle – 11 episodes
~ I just randomly saw this drama and decided I like the story. It’s sort of a mystery-suspense drama starring one of my Japanese actor crushes – Eguchi Yosuke ❤

14. Misaki #1 – 10 episodes
~ I’m watching this for the love of FUJIGAYA TAISUKE (who plays SHU in Ikemen desu ne). They say it’s like a bad imitation of GOKUSEN, with the “YANKUMI” being a hostess or something… but still. It’s Shu-san~~~ ^^

15. Taiyou to umi no Kyoshitsu (Homeroom on the Beachside) – finished – 10 episodes

Not just another Gokusen rip off. 😄

~ I finally finished this one. It’s great to see the young actors here who are now starting to gain popularity and getting more ‘important’ or ‘leading’ roles… 😀

16. Majo Saiban (The Witch Trial) – 10 episodes

I'd watch any drama with 'witch' on the title... and with cute curly Toma in it. 😄

~ I just started episode 1 last night and I can say I’m soooo lovin’ this. I like any plot with “witch” or “detective” in it. 😀 AND it’s IKUTA TOMA~~~ with cute curly hair. haha.

17. Zenkai Girl ~ ongoing

~ I’m still thinking if I’m gonna watch this… I got bored easily even though it’s NISHIKIDO RYO… and YUI ARAGAKI… two of my fave actors… I dunno why… maybe I got tired of watching these sort of ‘feel good’ dramas…

18. Don Quixote ~ ongoing

WAH!I miss seeing weird and hilarious SHOTA...but I can't seem to continue this drama for some reason >_<

~ I SO wanna watch this. I was so excited to see this coz it’s one of my LOVES– MATSUDA FREAKIN’ SHOTA… but I dunno what happened to me after watching episode 1…. I kinda lost interest… same with Zenkai Girl… *sighs* My attention span isn’t the same as before. I don’t get satisfied easily now. T__T but… it’s SHOTA! 😦

US / American drama/ sitcoms:

19. How I met your Mother ~ ongoing

Barney is just HILARIOUSLY HILARIOUS! 😄

~ I’m so stuck on Season 2 T__T I really love watching sitcoms coz they’re so short and easy to watch. 😀 Barney is just addictive. His humor and crazy antics helps me get through a crappy day.

20. Criminal Minds ~ Seson 6

I'm so looking forward to Dr. Spencer Reid's amazing logic, theories and deductions. ^^

~ The DVD I bought won’t work on my laptop dammit! >_< So I need to download it… T__T I miss Dr. Reid (Matthew Gray Gubler) and the rest of the Behavioral Analysis Unit (BAU) over at FBI… 😀

21. Dexter – Season 5

~ I can’t seem to start this. I just feel so bad for Dexter after what happened at the end of Season 4… ooopppsss! SPOILER. Haha. But I’ll get to this some time… in the future… 😄

22. Victorious ~ Season 2

This Nick TV series really MADE ME SHINE~~~ I love it!

~ It’s my first time trying to watch a NICKELODEON series and I definitely made the right decision! I fell in love with this series and all the cast instantly! Especially dear AVAN JOGIA… hehehehe… It’s still ongoing so… I’m stuck on Season 2…. but I heard it’s gonna be the last season… T_T WHY????>

23. Hell cats ~ Season 1

~ Aly Michalka + Ashley Tisdale + cheerdance = ME LIKES. 😀 I’m a fan of Step Up and Bring it on… so why not watch this drama? ^^

24. SKINS – Season 2

~ I so loved season 1 but I found out that Season 2 isn’t THAT great anymore… so I’m still thinking about watching this. Kaya Scodelario is ❤ though… ^^

WOW. Looking at these TV shows and dramas I feel dizzy now. I didn’t know I was REALLY multi-watching. Haha. Hopefully, I’ll finish ALL of these before the year ends. Haha. Wish me luck!